Compecim este un magazin online de vopsele, care pune accentul pe gama auto. Ofera produse diverse din domeniul vopsitoriei si au o gama de produse destul de mare. Elementele cheie care au dorit sa fie incluse in logoul lor sunt: masina, culori multiple si pistol de vopsit. Pe langa aceste detalii, am mai primit de la ei si alte indrumari.

Mi-au pus la dispozitie logoul pe care il foloseau atunci si o schita facuta rapid cu pixul, care sa ma faca sa inteleg ceea ce isi doresc ei de la logo.

Logo-ul initial era foarte incarcat, cu prea multe culori in degradeu, cu o silueta ciudata a unei masini, cu un font foarte nepotrivit si cu un moto care se pierde usor in complexitatea designului. Aceasta forma a logoului nu arata bine in dimensiuni mai mari, iar atunci cand este scalat la dimensiuni mai mici isi pierde esenta si nu se mai intelege mare lucru. O alta problema a logoului initial era ca fusese creat intr-un program de editare foto, prin combinarea mai multor elemente grafice, lucru ce ar fi facut imposibila o printare de format mare spre exemplu. Pentru a facilita acest lucru, logo-ul trebuie sa fie realizat neaparat intr-un format vectorial.

Schita reflecta faptul ca desi vor sa pastreze ideea de masina in logo, ar vrea sa schimbe acel „paletar” care incarca foarte tare logoul. Si pentru a pastra in continuare ideea de vopsea, au decis sa inlocuiasca multitudinea de culori cu un pistol de vopsit. Ceea ce au dorit si au inclus si in schita, a fost ca punctul de la litera „i” sa fie inlocuit de un pistol de vopsit. Proportiile nu mi se pareau tocmai corecte asa ca nu am folosit aceasta idee. Per total conceptul primit de la ei a fost destul de simplu si mi-a oferit destula libertate la capitolul creativ.

Dupa ce am verificat cu atentie toate informatiile primite, am facut o lista cu toate elementele pe care le puteam folosi si am adaugat si alte idei care completau bine conceptul si m-am apucat de treaba.

Conceptele la care m-am gandit.

Versiunea 1

Versiunea 1 este a pornit de la un „strop” de vopsea care are in mijloc silueta unei masini vazuta din fata. Pentru a da putina viata acestui logo, am ales sa colorez diferit picaturile de vopsea care erau desprinse de „stropul” principal. Am cautat un font care sa se potriveasca bine cu logoul si am facut o versiune AllCaps si una SmallCaps.

Versiunea 2

Versiunea 2 este o evolutie primului concept. Am pastrat fontul SmallCaps si am incercat sa-l combin cu un pistol de vopsit. Litera M mi-a oferit locul perfect unde sa pot conecta „furtunul” pistolului de vopsit. Pentru a finaliza acest concept am ales sa stilizez un jet de vopsea in diferite culori pentru a sublinia si ideea de gama larga de produse.

Versiunea 3

Varianta 3 are si ea la baza cel de-al doilea concept insa de data aceasta plecand de la text si de la pistolul de vopsit. Am inlocuit jetul de vopsea cu o silueta a unei masini iar pentru a sugera o gama larga de culori, am pus langa masina un paletar, mult mai simplu decat cel initial. Motoul l-am colortat in magenta si astfel sare in ochi chiar si la dimensiuni mici.

Varianta finala.

Varianta 3 a fost aleasa ca fiind cea finala. Este o evolutie a primelor 2 variante si reuseste sa includa toate elementele necesare pentru a face identitatea brandului foarte clara. S-au pastrat elementele utile din logoul initial si s-au imbunatatit toate aspectele sale. Astfel s-a obtinut un logo modern, vioi si care isi pastreaza lizibilitatea atat la dimensiuni mici cat si la dimensiuni mari.

Logo Compecim

Leave a Reply