Reinterpretarea unui logo existent.

Dorința celor de la ASPIC a fost să pastrez în linii mari elementele logoului inițial. Acest tip de proiect este destul de restrictiv, pentru că te obligă să ți cont de un design care poate să nu fie foarte reușit, cum a fost cazul de data aceasta.

Designul inițial pe care l-am primit de la ASPIC nu mi-a plăcut prea tare. Totul era prea înghesuit, contrastul era slab iar elementele care ar fi trebuit să sugereze informații legate de activitate, erau ambigue și se pierdeau in design. Fundalul logo-ului era constituit de silueta unui pinion, peste care, în mod ciudat, s-a suprapus o roată de bicicletă în jumătatea de sus. Denumirea completă a asociatiei a fost înghesuită în jumătatea de jos a pinionului, unde este foarte greu de citit din cauza contrastului ciudat dintre culorile fundalului si ale fontului, dar si de dimensiunea foarte mică a fontului. Cu un nume așa de lung, este foarte greu să pastrezi lizibilitatea la dimensiuni mici, însă amplasarea numelui în poziția respectivă reprezintă o alegere de design foarte puțin inspirată.

Am păstrat de aici doar inițialele numelui, ideea de roată de bicicletă și culoarea de fundal pe care am modificat-o puțin pentru a obține un contrast mai bun.

Procesul creativ.

Recunosc că nu prea îmi place când sunt nevoit să rămân în liniile unui design care nu îmi place. Prefer să încep oricând de la zero, să mă documentez despre brand, să îmi fac planșe de inspirație și să schițez ideile care-mi vin în minte. Dar pentru că de data aceasta nu am avut această libertate de creație, am descompus logoul în elemente simple și am început să modific, să înlocuiesc și să îmbunatațesc elementele care puteau fi folosite.

Am început prin a copia inițialele numelui din designul vechi. Apoi am desenat un lanț de bicicletă pe care l-am așezat în doua linii paralele în mijlocul cărora am așezat inițialele. Mi-a placut cum arată această variantă așa că am mers mai departe cu integrarea roții de bicicletă.

Roata am desenat-o de la zero și am simplificat-o cât de mult am putut pentru a fi ușor de identificat și la dimensiuni mici. Inițial am împarțit-o în două și am pus câte o jumătate deasupra și dedesubtul inișialelor. Semăna foarte mult cu varianta inițială și tot nu arăta prea bine. Am renunțat la jumătatea de jos si am mutat toată roata mai sus, pînă ce centrul său era la o lățime de lanț deasupra celorlalte elemente. Varianta aceasta avea mai mult sens pentru mine și am constatat ca genul acesta de format îmi place mult.

Acum având o variantă care să îmi placă, am mai rafinat puțin unele detalii și apoi trecut la forma de fundal, care să finalizeze designul.

Fundalul a fost derivat din formele celorlalte elemente și este o expandare și o simplificare a acestora. Am folosit o nuanță mai închisă de portocaliu pentru a obține un contrast mai bun.

Numele complet am ales sa-l plasez la exterior, urmând curbura roții de bicicletă. Aceasta variantă  este mult mai ușor de citit, chiar si la dimensiuni mici, mai ales pentru că am folosit doar majuscule.

Roata de bicicletă.
Lanțul de bicicletă.
Numele care urmează curbura roții.

Logo-ul acesta a fost realizat dintr-o singură încercare, fără să fie schițat mai înainte. Am lucrat integral digital și am ajuns destul de repede la o varianta care să îmi placă. Este un logo simplu și modern, care păstreaza în mare ideile designului inițial și care reprezintă bine identitatea clientului.

Leave a Reply